Nieuw clubgebouw

Scouting Olave St. Clair verhuist naar De Groenzoom

Nieuwbouw medio 2018 van start

De Scoutinggroep Olave St. Clair uit Berkel en Rodenrijs pacht al ruim 50 jaar grond van de O.L.V. Geboortekerk aan de Burg. Hendriksstraat. De kerk wil de grond waarop het huidige pand staat verkopen. Dat betekent dat de scoutinggroep op zoek moest naar een nieuwe locatie. De gesprekken met gemeente en het kerkbestuur hebben een prachtige locatie in recreatiegebied De Groenzoom opgeleverd. Ondertussen is een grote groep mensen binnen de vereniging druk bezig met het maken van een ontwerp en een financiële begroting.

Locatie sluit aan bij ledengroei
De Scoutinggroep uit Berkel en Rodenrijs bestaat inmiddels ruim 75 jaar. Het is een actieve vereniging met zo een 200 leden en een grote groep leiding. De laatste jaren groeit het ledenaantal aanzienlijk. Voorzitter Paul Zantman: “We zien dat ouders het belangrijk vinden dat kinderen ook andere dingen doen dan computeren of gamen. En wat is er dan mooier dan buitenspelen in de natuur? We zien de verhuizing naar de Groenzoom dan ook echt als een kans voor onze vereniging. Centraal gelegen en toch midden in de natuur met veel water en groen. Daar beleef je scouting pas echt!”

Acties voor nieuwbouw
Simpelweg verhuizen is er niet bij, een nieuw clubhuis moet worden gebouwd. De voorbereidingen voor de nieuwbouw zijn al in volle gang. De betrokken leiding heeft er zin. Zij waren al regelmatig te vinden in De Groenzoom voor weekendkampen en opkomsten in de natuur, maar een permanente locatie in De Groenzoom is ideaal. Diverse teams hebben ieder hun eigen taken. Zo voert het kernteam de gesprekken met betrokken partijen, buigt het bouwteam zich over de tekeningen en en zorgt het lobbyteam voor publiciteit, fondsenwerving en sponsoracties. Houd onze website en Facebook in de gaten voor meer informatie.

Sponsor ons via uw aankoop bij een webshop
Naast een aantal grote acties, starten wij nu al met geld inzamelen via sponsorkliks. Dit werkt heel eenvoudig: gaat u iets bestellen via een webshop? Ga naar de webshop via deze link: https://www.sponsorkliks.com/products/shops.php?club=8028 of de knop via onze website. Klik op de webshop en plaats uw bestelling, gewoon zoals u normaal ook zou doen. Er gaat dan een percentage van het aankoopbedrag naar scouting. Een groot aantal webshops, o.a. Bol.com, Wehkamp, Thuisbezorgd.nl, CoolBlue, Zalando, doen hier aan mee. Alle kleine beetjes helpen!

Waarom gaan jullie verhuizen?
De RK Parochie wil de grond van de huidige locatie verkopen, omdat zij geld nodig hebben voor het herstel van de fundering van de kerk. Scouting Olave St. Clair ziet dit als een kans om te verhuizen naar een plek die beter bij haar past. Een locatie die centraal gelegen is in Berkel en Rodenrijs en toch midden in de natuur!

Wanneer gaan jullie verhuizen?
Wij kunnen nog niet met zekerheid zeggen wanneer Scouting Berkel zal verhuizen. Nu de locatie in De Groenzoom gekozen is, zullen er veel trajecten in gang moeten worden gezet voor de realisatie van een nieuw clubhuis. Wij schatten in dat wij hiermee in 2018 en begin 2019 druk mee zijn. De planning is om in het voorjaar van 2019 te verhuizen. Wij houden u tijdens dit traject natuurlijk op de hoogte hiervan.

Wat betekent de verhuizing voor mijn kind?
De verhuizing en nieuwbouw van Scouting Berkel naar de beoogde locatie betekent dat uw kind midden in de natuur van de Groenzoom zal spelen tijdens opkomsten. De beoogde locatie is centraal gelegen en goed bereikbaar.

Draaien de groepen gewoon door tijdens de verhuizing?
Wij zullen alles in het werk stellen om de opkomsten van de groepen zo normaal mogelijk te laten verlopen tijdens de verhuizing. Mochten de opkomsten in tijd veranderen of niet doorgaan dan zult u hier door de betreffende leiding tijdig van op de hoogte worden gebracht.

Kan ik helpen?
De verhuizing en nieuwbouw van Scouting Olave St. Clair zal zowel van de vrijwilligers, als financieel het nodige vragen. Mocht u op enige manier kunnen helpen, bijvoorbeeld met de kennis die u hebt rondom verhuizen/nieuwbouw of in financiële/materiële sponsoring, dan horen wij dit graag. U kunt contact opnemen met Nouschka van der Burg, via [email protected].

Heeft u vragen die hier niet tussen staan? Of wilt u meer informatie? Neem contact op met Nouschka van der Burg via het bovenstaande emailadres.

Extra informatie nieuwbouw
Het filmpje hieronder geeft mooie 3d-beelden van het nieuwe clubhuis. Ook kunt u via de link de presentatie bekijken die getoond is op de ouderavond.
Presentatie nieuwbouw