Bevers

De bevers zijn een groep jongens en meisjes van 5 tot 7 jaar.

Elke zaterdagochtend van 10.00 tot 11.30 uur kan je de bevers vinden in het scoutinggebouw, waar zij met elkaar allemaal leuke dingen doen. Van knutselen tot estafettes en van koken tot stoelendans, bedenk het en de bevers hebben het al eens gedaan!

De bevers spelen met elkaar in het dorp ‘Hotsjietonia’. De figuur Stuiter beleeft samen met de andere dorpsbewoners allemaal avonturen. Zo houdt Stuiter van rennen en balspelen, doen we proefjes met professor Plof, zijn we creatief met Keet&Fleur Kleur, met boswachter Bas Bos en Rebbel ontdekken we dieren en de natuur, en met Stanley Stekker werken we aan uitvindingen. Een zeer gevarieerd programma dus! Elke zaterdag is het weer anders.

Er zijn een aantal leuke dingen die ieder jaar weer terug komen zoals de kerstviering en het overvliegen, waarbij de gehele scoutinggroep aanwezig is. Maar er zijn ook terugkerende zaken die de bevers elk jaar doen zoals verjaardagen vieren, leuke uitjes en natuurlijk het weekendkamp.

Een week voor de zomervakantie gaan de bevers een nachtje kamperen in een grote witte tent. Elk jaar heeft het kamp een ander thema. In dat thema beleven we een avontuur en doen we leuke spelletjes. Op kamp gaan met de bevers is een groot feest, waarbij de bevers uitgerust aankomen en kapot maar met heel veel verhalen weer terug naar huis gaan.

Meld je aan via de mail!