Esta’s

De Esta’s zijn een gezellige groep jongens en meisjes van 7 t/m 11 jaar.

We draaien iedere zaterdagmiddag van 14:30 tot 16:30 uur. Tijdens de opkomst doen we allemaal leuke spellen en activiteiten. De leiding verzint iedere week een afwisselend programma.

Jungle Boek
De Esta’s worden binnen scouting Nederland tot de Welpen gerekend. Binnen onze vereniging blijven wij bestaan als de Esta’s om het onderscheid tussen de verschillende speltakken duidelijk te houden. Onze opkomsten spelen zich af in de wereld van het Jungle boek; het verhaal van een jongen en meisje die samen in de jungle spelen is de inspiratie voor de spellen die we doen en de avonturen die wij als esta’s met elkaar beleven.

Uniform en insignes
Welpen, Esta’s en Kabouters dragen een groene kleur blouse. Je mag deze blouse dragen als je geïnstalleerd bent als esta. Op de blouse komen verschillende insignes. Insignes zijn plaatjes met een bepaalde betekenis. Hoe langer je op de Esta’s zit, hoe meer insignes je kunt verdienen. Zo ontwerpen wij voor elk zomerkamp een insigine voor alle deelnemers. Af en toe is het mogelijk om na een reeks opkomsten een insigne te verdienen.

Kampen
Ieder jaar gaan de Esta’s op weekendkamp. Dit weekendkamp kan op andere locatie zijn of bij ons scoutinggebouw plaatsvinden. Het weekendkamp is een voorbereiding op het grote zomerkamp. Het weekend staat vaak in een thema waarbinnen de activiteiten plaatsvinden. Het kamp wordt gevuld met avondspellen, knutselen, spelletjes, speurtochten en een kampvuur.

Ook gaan de Esta’s ieder jaar een week op zomerkamp. Tijdens dit kamp logeren de Esta’s in een blokhut midden in het bos op een locatie in Nederland. Dit kamp staat in het teken van een thema waarbij de kinderen worden meegesleept in een spannend avontuur. Er zijn diverse opdrachten, sportdagen, uitjes, kampvuur en avondspellen. Als afsluiting van het  kamp hebben we op de laatste avond een bonte avond om het kamp feestelijk af te sluiten.

Wees er dus snel bij en meld je alvast aan via de mail!