Welpen

De welpen zijn een groep jongens van 7 t/m 11 jaar.

Onze opkomsten zijn iedere vrijdagavond van 18:30 tot 20:30 uur. Tijdens de opkomst doen we allemaal leuke spellen en activiteiten. Hierbij kun je denken aan een spannend avondspel, een speurtocht, knopen leren leggen om zelf iets te bouwen, of een gezellige avond rond het kampvuur. Elke week hebben we weer een ander leuk programma!

Jungle Book
De welpen maken onderdeel uit van het Jungle Boek. Dit verhaal van Richard Kipling (waarschijnlijk beter bekend door de Disney-film) gaat over een jongen die leeft in de Indiase jungle en opgevoed wordt door wolven. Samen met de kleine wolven (de Welpen!) beleeft hij allerlei avonturen.

Alle Welpenleiding hebben een naam aangenomen van een figuur uit het Jungle Boek. Momenteel bestaat de leiding uit Bagheera, Hathi, Ikki, Kaa, Mor en Thuu.

Uniform en insignes
Als je lid wil worden van scouting krijg je een uniform. Elke speltak heeft zijn eigen kleur. De Welpen, Kabouters en Esta’s dragen een groene kleur blouse. Je mag deze blouse dragen als je geïnstalleerd bent. Op de blouse komen dan verschillende insignes. Insignes zijn plaatjes met een bepaalde betekenis. Zo zijn er insignes die laten zien dat je bij de groep hoort, en insignes die je kunt verdienen, bijvoorbeeld door mee te gaan op zomerkamp of door te laten zien dat je bepaalde vaardigheden beheerst. Dit kunnen dingen zijn als spoorzoeken, koken of pionieren. Hoe langer je op de welpen zit, hoe meer insignes je kunt verdienen.

Kampen
Een van de leukste dingen aan lid zijn van de Welpen, is dat je mee mag op de kampen die we elk jaar organiseren. Elk jaar hebben we zowel een weekendkamp als een zomerkamp. Dit zomerkamp duurt een hele week en is samen met de kabouters (meisjes van dezelfde leeftijd). Tijdens deze week slapen we in een blokhut van een andere Scoutinggroep ergens in Nederland, over het algemeen in een bosrijke omgeving. Overdag vermaken we ons met o.a. spelletjes, uitjes, een sportdag en creatieve programma’s. ’s Avonds doen we spannende avondspellen in het bos of zitten we aan het kampvuur. De week wordt afgesloten met een heuse bonte avond!

Geïnteresseerd?
Helaas hebben de Welpen een wachtlijst. Wees er dus snel bij en meld je alvast aan via de mail!